Followers

welcome !

Thursday, May 26, 2011

shoutbox .. perlu ke tak ?

assalammualaikum & hey ..

shoutbox ? ala benda yang selalu sorok2 kat tepi kanan kiri atas bawah tu .. ada jugak yang letak kat tepi je tanpa sorokkan . aku punya ? hee , tu ha yang belah kanan ni .. nyorok sikit .

apa pentingnya shoutbox?
bagi aku shoutbox ni penting untuk blogger yang dah singgah ke sebuah blog ni untuk TINGGAL JEJAK . macam2 lak ayat diorang guna bila dah tinggal jejak tu . ada yang ala sopan sikit dia cakaplah assalammualaikum .datang sini ye  . ada lak singgah sini . ada jugak yang nakal2 tu cakap gini guling guling . lompat lompat . haha .. macam2 ada . aku tak kisah je pe yang korang nak letak kat sana .

iklan di shoutbox ?
kebanyakan blogger akan ping new entry kat shoutbox blogger lain . selain iklan kan new entry kat comment cara ni berkesan jugak . kalau tajuk menarik rasanya orang nak baca la kot . ni pun salah satu cara untuk naikkan traffic blog .tapi yang tak best tu ada jugak yang amik kesempatan buat link terus ke iklan berbayar . men tipuu . haha . ta baik no buat cmtu .. taip singgah sini . tapi bila klik masuk lak kat iklan berbayar tu . okey . FINE ! suka hati korang la ye .

anonymously di shoutbox?
ha . part ni . ramai je yang guna anonymously untuk hentam blog orang . huh.. tak baik korang .. agak kuang hajak jugak lah ye . kalau aku kena cmtu rasa nak lempang lempang sopan je orang yang penakut cmtu .lain kali kalau nak comment blog orang or nak cakap kekurangan kat blog someone guna lah nama yg betul yang boleh di linkkan ke blog korang . so apa2 boleh runding kan . and lagi satu gunalah ayat yang sopan .cuba bayangkan kalau korang yang kena camtu . tak korang naik hantu jugak .? 

shoutbox di blog OTAI
kebanyakan blog otai takde pakai shoutbox . tu yang aku tengok lah . tapi ada jugak blog OTAI yang pasang widget shoutbox tu . 

bagi aku shoutbox ni ikut suka korng la nak letak ke tak . BLOG KORANG HAK KORANG . ye dak ?



THANKS FOR READING !

4 comments:

pena rozie said...

shout box memang perlu kadang2 dtg bace n3 tp tak de idea nak tulis komen.

Unknown said...

@pena rozie aha .. betoi3 :D

mizayusof said...

depaend lah. kadang-kadang perlu dan kadang-kadang tak. miza letak je SB tu. hehe :)

Unknown said...

@Miza Yusof he .. yaa .. ikut orang .

nf