Followers

welcome !

Tuesday, July 9, 2013

1st POST -BERSYUKUR- #notaRamadhan

Assalammualaikum & heloo world !





"AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN"
1432hijrah . *betul ke tak ek ? haha

selamat berpuasa dan beramal kepada muslimin dan musliman. sesungguhnya bulan RAMADHAN adalah bulan yang pernuh dengan BARAKAH dan ianya adalah bulan yang baik dari bulan yang lain .

in shaa Allah, dalam bulan ni bolehlaa kitaa berebut rebut nak dapatkan ganjaran Allah yang Maha Pemurah tu . Alhamdulillah jugak dipanjangkan unur jumpaa lagi dengan Bulan ni .. soo korang.. puasa bersungguh-sungguh okay .. kejar akhirat lagi sungguh dari kejar dunia :)
*peringatan untuk aku jugak


Perkara yang perlu diPerbanyakkan dibulan ramadhan selain sedekah dan ibadat ibadat sunat
  • istigfar
  • syahadah
  • doa

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BERSYUKUR

dalam hidup terlalu banyak nikmat yang Allah dah bagi tapi kita lupaa & sombong sangat nak ucap syukur .
syukur YA ALLAH atas kehidupan yang kau berikan ..

ALHAMDULILLAH sebab aku diberikan keluarga .
aku bukan dari keluarga orang kaya pun. hidup kiteorang sederhana. makan dan minum makanan yang biasa. cuma sekali sekala bila rezeki Allah beri lebih, dapatlah makanan luar biasa sikit :)
tapi aku masih bersyukur ada babah, mama, kakak & adikadik seperti mereka. 

dulu waktu kecil, tak paham erti pengorbanan dan kesusahan, suka sangat request macam2. tak dapat merajuk.. haha . bila dah semakin besar(membesar? :O) aku baru paham erti susah nak cari rezeki nak tanggung keluarga. aku baru tau pengorbanan besar mama, babah aku . 

ALHAMDULILLAH sebab aku diberikan buddies .
since aku bukanlah manusia yang sangat ramah dan pandai berkawan, mana yang aku kenal itulah kawan aku. buddies? yes . aku ada buddies. Diorang lah yang banyak mencorak hidup aku sejak aku kenal diorang, yang buat hari hari aku. dulu aku was was dengan perkataan kawan . bukan aku takde bestie sebelum ni, ada .. cuma diorang jauhh .. *Labuan baq ang . kat sini, buddies aku ni laa yang jadi teman aku bilaa aku gelak cam haree, nangis sampai takda air mata. dengan diorang aku rasa ringan dari masalah, bahagia macam terbang -.- Allah baik sgt sebab hadirkan diorang dalam hidup aku.

ALHAMDULILLAH atas semuaa yang dah jadi dalam hidup aku Allah :D
tak kiraalah yang manis pahit masam kelat, semua pun TERIMA KASIH .
sebab, apa yang jadi kat aku, ada hikmah dia yang kenkadang aku sendiri tak sedar . 
dugaan untuk kuat. kegembiraan untuk motivate! 

yeahh !
semogaa dipanjangkan umur dan diberikan kesihatan yang baik untuk aku dan mereka2 untuk menghabiskan dan beramal sepanjang bulan ni. in shaa Allah




p/s: agak panjang baq ang, yang baca trimas gozaimas .. err cam lain macam je . haha

THANKS FOR READING !


Post a Comment

nf